Rada Miejska – odpowiedzi

W lutym zadaliśmy pytania Przewodniczącemu Rady Miejskiej Andrzejowi Plichcie oraz Przewodniczącej Komisji Prawa, Porządku Publicznego i Samorządu Osiedlowego Magdaleny Spychalskiej. Dokładnie po 30 dniach (maksymalny termin odpowiedzi na pismo) dostaliśmy odpowiedzi. Oto one. Skany pism znajdziecie na końcu tekstu, poniżej zamieszczamy odpowiedzi razem z pytaniami i naszym komentarzem:

Rada Miejska, odpowiedź Przewodniczącego Andrzeja Plichty

Czy i kiedy możliwe jest przeprowadzenie następujących aktualizacji danych, dotyczących Rady Miejskiej Kalisza w kaliskim Biuletynie Informacji Publicznej:
Pytanie 1.1: Spersonalizowane adresy e-mail do wszystkich radnych Rady Miejskiej?

„W związku z Pani pismem zwróciłem się do wszystkich radnych z prośbą o wyrażenie zgody na upublicznienie spersonalizowanych adresów poczty internetowej. Adresy osób, które wyraziły zgodę zostały zamieszczone na stronie internetowej www.bip.kalisz.pl.”

Komentarz LSM: Czekamy, na razie zmian nie ma. Tymczasem na kalisz.mamprawowiedziec.pl adresów e-mail i telefonów do radnych trochę więcej :)

Pytania 1.2.: Aktualny skład Rady Miejskiej obecnej kadencji?

„Aktualny skład Rady Miejskiej obecnej VII Kadencji jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej.”

Komentarz LSM: Kiedy pytaliśmy, jeszcze nie był uzupełniony.

Pytanie 1.3.: Aktualny skład Rad Osiedlowych wraz z kontaktami do poszczególnych radnych?

„Aktualne dane jednostek pomocniczych miasta znajdują się w BIP-ie.”

Komentarz LSM: BIP podaje imię i nazwisko przewodniczącego/-cej rady i zarządu oraz kontakt do siedziby rady, którą często jest np. szkoła lub inna instytucja. O tym, czy faktycznie ta droga pozwala skontaktować się z radnymi przeczytaj w naszym poprzednim poście (pytani 2). Pełnych składów radnych osiedlowych w BIP-ie nie ma (każda rada ma piętnastu członków, sołectwa pięciu). Jak dowiedziałam się w Kancelarii Rady Miejskiej, dane będą uzupełniane na bieżąco, od nowych kadencji.

Pytanie 2: Na kiedy planowane jest przeniesienie kancelarii i siedziby z Villa Calisia do Ratusza i jaką funkcję będzie spełniał budynek Villa Calisia?
Pytanie 3: Na kiedy planowane jest uruchomienie transmisji internetowych z sesji Rady Miejskiej oraz systemu imiennego głosowania radnych?

„Odnośnie przeniesienia Kancelarii Rady Miejskiej do Ratusza i uruchomienia transmisji internetowych z sesji Rady Miejskiej oraz systemu imiennego głosowania radnych w załączeniu przekazuję kopię pisma Wiceprezydenta Miasta Kalisza z dnia 20.02.2015 r.

Komentarz LSM: Pismo informuje nas tylko, że „kwestia powrotu Kancelarii Rady Miejskiej do budynku kaliskiego Ratusza stanowi sprawę otwartą i jest bezpośrednio związana z planowaną reformą struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Kaliszu, która odbędzie się w trakcie bieżącego roku” oraz, że „czynione są starania” związane z uruchomieniem transmisji i Prezydent liczy na pokrycie części kosztów ze środków Rady.

Pełny tekst pisma tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>